ماشینهای کشاورزی
حامد غفارزاده زارع؛ علی ملکی؛ محسن ایرانی رهقی؛ مجید لشگری
چکیده
در این تحقیق پارامترهایمودالکوبنده کمبایندرشرایطکاری واقعی تحت بار محیطی با استفاده از آنالیز مودال عملیاتی به شیوه غیر پارامتریک و به روش تجزیه فرکانس تخمین زده شد. کمباینبهوسیلهموتوروارتعاشاتناشیاز قسمتهایکاریمختلفتحریکشد و سیگنالهای شتاب با استفاده از سنسور شتاب سنج در شش سرعت مختلف کوبنده جمع آوری شد. با بررسی پارامترهای ...
بیشتر
در این تحقیق پارامترهایمودالکوبنده کمبایندرشرایطکاری واقعی تحت بار محیطی با استفاده از آنالیز مودال عملیاتی به شیوه غیر پارامتریک و به روش تجزیه فرکانس تخمین زده شد. کمباینبهوسیلهموتوروارتعاشاتناشیاز قسمتهایکاریمختلفتحریکشد و سیگنالهای شتاب با استفاده از سنسور شتاب سنج در شش سرعت مختلف کوبنده جمع آوری شد. با بررسی پارامترهای سیگنال شامل میانگین، فاکتور ضربه، جذر میانگین مربعات، انرژی و انتروپی در دورهای مختلف کوبنده مشخص شد این پارامترها در دورrpm 1000 نسبت به دیگر دورها بطور معناداری مقادیر بالاتری دارند. که وجود اغتشاش در این دور را تایید میکرد. بنابراین به بررسی پارامترهایمودالسازهبه روش تجزیه فرکانس در دورrpm 1000 پرداخته شد و مدل اجزایمحدود از کوبنده طراحی و با اطلاعات بهدست آمده از آنالیز مودال تطبیق داده شد. بابررسیمحدودهفرکانسهایطبیعیوفرکانس هایتحریکواحدکوبنده یکفرکانسرزونانسبرایموداولسازه موردنظریافتشد کهعمده ترینعاملایجادارتعاشدرواحدکوبنده تشخیص داده شد. فراینداصلاحسازهبا اضافه کردن دو میله با قطر یک سانتیمتر بین دو فلنچ میانی کوبنده انجام گرفت و مشاهده شد موقعیتفرکانسطبیعی مود اول به 08/32 هرتز تغییر یافت. با فاصله گرفتن از فرکانس طبیعی از فرکانس تحریک،شرایطایجاد پدیده رزونانسودر نتیجهارتعاشات کوبندهکاهش یافت.