تحلیل اجزاء محدود برهم‌کنش چرخ محرک- خاک برای برآورد توزیع تنش عمودی خاک

عارف مردانی؛ نسا دیباگر؛ اسعد مدرس مطلق

دوره 39، شماره 1 ، مرداد 1395، ، صفحه 113-125

https://doi.org/10.22055/agen.2016.12278

چکیده
  در این مطالعه به منظور تحلیل برهم­کنش تایر محرک-خاک از دو روش عددی و تجربی استفاده شد تا تاثیر تغییرات سرعت پیشروی و بار دینامیکی تایر روی تنش عمودی خاک در عمق­های مختلف مورد بررسی قرار گیرد. در روش عددی با استفاده از نرم افزار اجزاء محدود آباکوس[1] برای شبیه­سازی خاک به عنوان ماده الاستو­پلاستیک از مدل دراکر-پراگر و برای طراحی ...  بیشتر